Helgens alla påhitt... jordgubbens-dag, utgång, mösseberg... mys😍
I helgen är det jordgubbensdag i vara...

Vi har alltid försökt hålla barnen lite ovetandes om dessa dagar för vi tycker inte om dessa snabbt ihopsatta karuseller...🙈

Går ju ann med dessa långsamma barn karuseller men dom snabba som kan flyga iväg är oroande...😅

Man vet aldrig hur seriöst ihopsatta dom är...

I fredags tänkte jag att vi skulle ta en liten sväng in till vara...

Jecko & Jessie skulle uppträda i parken så vi tog oss en sväng dit...

Efter gick vi runt lite bland karusellerna...
Minstingen blev som tokig i alla karuseller...
Där har vi en bestämd kille som vet vad han vill...

Medans han åkte på den ena karusellen efter den andra så stod stora pojken fortfarande och funderade på vilken karusell han skulle ta...

Han har lite svårt för att ta steget till första åkningen, jag erbjuder honom att åka med i någon karusell...

Vi åker först någon snurrande karusell...
Helt okej, faktiskt lite rolig...

Han vill prova en till...
Jag säger att han kan åka nästa med kompisen...
 Känns onödigt att slösa biljetterna på mig...
Dom är inte billiga precis...

Men det slutar med att jag åker med...

Tack och lov...

Det var den värsta karusellen jag åkt...
Jag höll mig krampaktigt fast för känslan var att jag skulle åka ur...

Hade jag kanske inte kunnat göra men jag sträcker över armen för att hålla i sonen samtidigt, om jag sitter löst så sitter han ännu lösare...

Får syn på sonen som mer och mer får ett ansträngt ansiktsuttryck...

Han håller så hårt han kan i stången framför oss...

Jag frågar honom om det går bra...

"Det känns som jag ska ramla ur..."

Jag försöker lugna honom med att det går bra, och att jag ber dom stanna karusellen om han vill...

Det blir bara mer jobbigt ansiktsuttryck på pojken så jag börjar vifta mot sambon för att visa att dom måste stanna karusellen..

Precis när jag får kontakt med dom så säger han...

"Nej, stanna inte karusellen jag vill åka..."
 
Jag vet inte om jag ska stanna den ändå men jag ser att ansiktsuttrycket börjar bli lite mer avslappnat och han får fram något leende i åkningen...

Vi går ur karusellen... aldrig mer att jag sätter mig i den...😅

Jag känner mig helt slut i kroppen, tömd av energi...
Jag har ont överallt för jag försökte hålla mig på plats samtidigt som jag skulle ha koll så inte sonen råka illa ut...

Pojken sa efter att han aldrig mer kommer åka i den...

Vi blev nog lika rädda båda två...

Det är sjukt hur dom får ha dessa säkerhetsgrejer på karusellerna...
En stång dom fäller ner över alla...

Jag hade nog minst 10cm till stången så sonens glipa var ännu större...

Hade han svimmat av så vet jag inte vart hans kropp hade tagit vägen...

Där fick jag för jag trotsade min oro och tog med barnen dit...😅🙈

Förbannat dumt gjort också med tanke på hur min kropp mår innan men jag ville göra min son glad av att åka med så han kände sig nöjd för han lyckats ta sig över det steget...🙈

Sen tycker jag också karuseller är väldigt roligt förutom denna gången då förstås...😂

Idag har jag ont i min kropp...
Varenda kroppsdel är öm, varenda muskel och led är överansträngd, händer och fötter kändes svullna imorse precis som dom gjort tidigare när jag var igång med arbete...

Jag har blåmärke på båda armarna efter jag höll i sonen för den tog emot stången varje gång han lättade och för jag höll emot för att själv sitta på plats...

Bara tänker på alla barn som springer runt själva denna dagen och sätter sig där i ovetandes om känslan som kan komma...

Dom som kör karusellen får man inte lätt kontakt med märkte jag...

Jag förstår nu att vårat ledsagarintyg inför Liseberg är välbehövligt om dessa situationer uppkommer där mitt i karusellåkandet...

Ja en lärdom rikare...❤

Fick tankar på att eventuellt gå hem en stund till min stora syster på lördag kväll..
Och om lusten faller på även ta oss en runda på jordgubbens dag...

Fredagens karusellåkande sitter fortfarande i kroppen, känner lite oro i kroppen och jag är ganska utslagen hela dagen...

Kommer tillslut ur soffan vid 18-tiden, fixar iordning mig lite snabbt och cyklar sedan in till vara...

Givetvis får jag motvind hela vägen in... dom benen har inte tränat cykling på länge det kändes...😅

Det blev några cider innan utgång och under kvällen dansades det endel...

Började känna av värken i början av kvällen men jag gick undan lite och väntade bara på att det skulle lätta...
 
Värken satt över ryggen och ut i armarna...

Kan säga att det kändes under nattens gång sen...

Fruktansvärd plåga i hela kroppen...
Värk i varenda muskel så vid 5-tiden fick jag gå upp och ta lite värktabletter...

Blir så trött på att kroppen ska strejka allt...
Ibland känns det inte riktigt värt att göra det roliga när jag får lida efter...

Men det funkar inte att stå över allt roligt heller...
Sen har jag väldigt svårt för att stå över när jag har det roliga mitt framför näsan...😅

Jag fick ju trots allt en kväll med några av mina fina syskon och vänner...❤

Lite extra kärlek till mina fina bröder, och min stora syster förstås...

Syskon är allt ett av livets goda ting❣
Älskar er mer än mest😍

Vad vore livet utan dessa underbara människor😍

Idag har jag mått ganska bra trots allt... trött men värken kändes lite bättre under dagen...

Tog oss en sväng till mösseberg...
Det är barndomsminnen det...😍

Varmt som bara den...30° varmt idag...

Här kommer lite bilder från alla dessa mysiga djur och våra fina barn..😍

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här har vi den sötaste av dom alla...
Minigrisen😍
Denna blev vi nog alla lite kära i... stora pojken tyckte vi skulle skaffa några minigrisar...😅
 
Avslutade denna resa med mc donalds...
 
 
När vi kom hem tog alla ett dopp i poolen förutom jag, jag intog soffläge😍
Börjar känna av att värken är på gång igen... 
Återstår att se hur denna natten blir...

Skulle behöva hinna med lite sömn för imorgon eftermiddag ska jag in till psykologen igen för att fortsätta behandlingen för ptsd...

Min fina svärmor och Håkan kommer och passar barnen under tiden...

Alltid redo att hjälpa till😍
 
Hoppas eran helg har varit bra och att ni nu får en fin måndag❣
 
Gilla ❤
👇