Äntligen var dagen här, den 4:de maj, nu skulle bröstimplantaten ut!
Eftersom vi lyckades köra fel på ditvägen så anlände jag i sista minuten...
Det blev snabba ryck upp på rummet för att lägga av packningen och byta om för att sedan bege sig ner till en annan våning...

Där gick vi igenom lite snabbt så allt var bra, det fotades före bilder och jag fick stoppa i mig lite olika tabletter inför operationen...
Ett snabbt toabesök och sedan låg jag där på britsen...

Asnervös kan tilläggas...

Men det gick hur snabbt som helst till sövning, masken las på över näsan och i nästa sekund sov jag...

Vaknade upp rätt fräsch skulle jag vilja påstå...😅

Snurrade ju bra i huvudet när jag försökte resa mig och jag hade lite suddig syn...
Jag hade tydligen förlorat en del blod så hb låg på 90 så det var väl inte så konstigt då...

Ja hon sa att det var ju bra att jag redan åt järntabletter men det kommer förmodligen ta några månader innan jag fått jobbat upp värdet...
Ah gött...Några månader också...Kände mig lagom lycklig av att höra det... 
Kändes lite som mina planer på en piggare sommar swishade förbi...

Fick ju förklarat för mig innan att när man gör enblock så skrapar dom rent och därför blir det två stora sårytor där implantaten suttit...

Så ont gjorde det väl men tro fasiken att man hade det när dom varit inne i brösten och härjat...

Jag intog den goa sängen och stoppade in mina hörlurar för att slumra till lite musik...

Precis så där skönt nerbäddad som jag fantiserat om innan...😅

Allt eftersom timmarna går desto mer spänner det i det ena bröstet så jag beklagar mig lite tillslut om det verkligen är rätt detta...

Känns ju så skumt och själv ligga där med larmknappen och behöva se personalen komma i full fart ifall det är något akut...

Det har ju varit jag som besvarade larm en gång i tiden...

Ja brösten blir besiktigad och det visar sig vara en blödning i det ena givetvis...

Nog för det hade varit trevligt om volymen på brösten kunde vara bestående men blödningen kan väl kvitta...

Sköterskan fixar med dränagen och är in till mig med jämna mellanrum...

Efter själva operationen har jag fått på mig en sporttop skulle man kunna säga som är öppningsbar mellan brösten...

Över denna sporttoppen så har dom dragit åt en bred kompressionsgrej som pressar över...

Ja det kändes ju lite ansträngande att andas när trycket var över bröstet...
Men jag hade läst att det var ännu värre så detta var väl okej...😅

Värst var väl när dom släppte upp på kompressionen varje gång och öppnade sporttoppen för att kontrollera...
När den skulle stängas sen så drog dom ju åt så kompressionen skulle pressa så bra som möjligt...
För att få stopp på blödningen så stoppade dom in en hög kompresser emellan och drog ihop kompressionsgrejen...

Det kändes kan jag lova trots alla piller jag fick för att lindra...

Jag tyckte att jag överlag kände mig ganska pigg för att ändå varit med om ett ganska påfrestande ingrepp...
Jag tänkte dock att piggheten var för jag sover bara ytligt i vanliga fall men nu varit sövd och fått lite extra hård sömn...

När dom tycker att bröstet slutat blöda så dras dränagen, jag kan säga att det ena bröstet var så stort fortfarande så man såg inte att implantatet var utplockat mer än att det hade ändrat lite form...

Det förvånar mig lite att dränaget drogs så snabbt dock med tanke på hur det såg ut...

Det var svullet ut mot armhålan och även upp mot nyckelbenet...

Jag påtalade detta men dom lugnade mig med att det kan vara så...

Jag kände mig fortfarande ganska pigg mot vad jag läst mig till att dom flesta upplevde...
Jag var dock fortfarande väldigt yr, hade suddsyn och huvudvärk...
Men helt smärtlindrand i mina andra dagliga krämpor så det kändes ju bra...🤗
 
Finns ju onyttigt i allt som används nästintill...
Det som dock förvånar mig är att en tidigare cancerpatient faktiskt kan/blir erbjuden att stoppa in något i sin kropp som dessutom innehåller cancerframkallande ämnen...
Det här är information man inte intresserar sig av eller kollar upp så mycket om vid insättning... 
Det gjorde iaf inte jag...
 Lånad bild från breastimplantillness.se 
Gillar du att besöka min blogg?
Gilla och dela den gärna vidare så fler kan besöka den, Tack❣