Glutenfria pannkakor som hela familjen tycker om...😍
Idag har vi Àtit pannkakor med grÀdde och jordgubbssylt...

I början blandade jag bara ihop smeten pÄ kÀnn...
Ibland blev dom god men ibland blev dom vÀldigt kompakta...

Men efter jag fick tag i detta receptet sÄ blir dom alltid goda...

SÄ hÀr kommer en glutenfri pannkakssmet...
 Ca 9-10 pannkakor
 
3 Àgg
6 dl mjölk
3 dl Sempers glutenfria fin mix
1-2 tsk socker eller 1-2 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt...

Vispa ihop Àgg med 3dl mjölk...
Vispa i mjölet till en slÀt smet...
TillsÀtt socker och saltet...
Vispa sedan i resterande mjölken...

En liten klick smör i stekpannan sedan Ă€r det bara att steka pĂ„ sĂ„ blir det goda och fluffiga pannkakor...😀
 
Är dom svĂ„ra att vĂ€nda sĂ„ vĂ€nder du dom troligtvis för tidigt...👍

Ibland byter jag ut grÀdden...

DÄ klipper jag ner bacon i smÄbitar och steker det...

Sedan har jag Bregott, sylt och bacon pÄ pannkakan...

Underbart gott...👌